Sportfysiotherapie

Heeft u een blessure opgelopen tijdens het sporten en wilt u zo snel mogelijk weer uw sport kunnen beoefenen? Of blijft u pijnklachten houden tijdens het sporten? Dan kan sportfysiotherapie bij Fysio Alphen de uitkomst bieden.

Heeft u een blessure opgelopen tijdens het sporten en wilt u zo snel mogelijk weer uw sport kunnen beoefenen? Of blijft u pijnklachten houden tijdens het sporten? Dan kan sportfysiotherapie de uitkomst bieden. Ook wanneer u niet sport maar dit wel zou willen, kunt u bij ons terecht. Ook als u een chronische ziekte of handicap heeft. Hoe pakt u dit aan? Welke bewegingsprogramma's zijn geschikt voor u? Onze sportfysiotherapeut helpt u als u een blessure hebt of overtraind bent. U wilt natuurlijk zo snel mogelijk weer aan de slag. Desnoods met een alternatief trainingsschema, maar u wilt blijven sporten als dat kan en uw conditie behouden. Sportfysiotherapie kan u daar de juiste behandeling voor bieden.

Bekijk een impressie van onze revalidatie na een voorste kruisband operatie hier.

KLACHTEN

• Sportblessures
  • Hielspoor/fasciitis plantaris
  • Achillespeesontsteking/achillodynie
  • Scheenbeenvliesontsteking/shin-splints
  • Hamstringblessures
  • Blessures aan de knie- en/of enkelbanden
  • Voorste kruisband revalidatie
  • Meniscusproblemen
  • Zweepslag

BEHANDELING

Er zijn verschillende behandelmogelijkheden, zoals programma’s met of zonder gebruik van trainingsapparatuur. Braces of taping, mobiliserende technieken en diverse ondersteunende behandelapparatuur kunnen ook deel van de behandeling uitmaken. De sportfysiotherapeut traint u sportspecifiek en functioneel, zodat u kunt herstellen tot op uw oorspronkelijke sportniveau. Ook kan met uw trainer overlegd worden over een aangepast trainingsschema.

Onze sportfysiotherapeut bij Fysio Alphen is Marc Kraaij. Hij is geregistreerd bij de Nederlandse Vereniging voor Fysiotherapie in de Sportgezondheidszorg. Rik Verboom is momenteel in opleiding tot sportfysiotherapeut.

Tip van Rik

Trek op tijd aan de bel! Vaak is het zo hoe langer je met een klacht rond loopt, hoe langer het duurt voordat je er vanaf bent.  Mijn tip; heb je langer dan 3 weken een pijntje laat het controleren, bij een dikke knie of flinke verkleuring bel direct!

Mevr. Voskuilen

Heel goed geholpen bij mijn voorste kruisband revalidatie! Het was een lang traject van ruim een jaar maar met het team van FysioAlphen ging de tijd snel voorbij en was elke training uitdagend en afwisselend. Ik sta nu weer met veel vertrouwen op het veld.

Mevr. Voskuilen
2024-Apr-26