Fysio Alphen

Sportfysiotherapie

Heeft u een blessure opgelopen tijdens het sporten en u wilt zo snel mogelijk weer uw sport kunnen beoefenen? Of blijft u pijnklachten houden tijdens het sporten? Dan kan sportfysiotherapie de uitkomst bieden. Ook wanneer u niet sport maar dit wel zou willen kunt u bij ons terecht: hoe pakt u dit aan? Welke bewegingsprogramma's zijn voor u geschikt? Ook als u een chronische ziekte of handicap heeft. Onze sportfysiotherapeut helpt u als u een blessure hebt of overtraind bent. U wilt natuurlijk zo snel mogelijk weer aan de slag. Desnoods met een alternatief trainingsschema, maar u wilt blijven sporten als dat kan en uw conditie behouden. Sportfysiotherapie kan u daar de juiste behandeling voor bieden.

KLACHTEN

• Sportblessures
  • Hielspoor/fasciitis plantaris
  • Achillespeesontsteking/Achillodyne
  • Scheenbeenvliesontsteking/Shin-splints
  • Hamstring blessures
  • Kniebanden/enkelbanden blessures
  • Meniscus problemen
  • Zweepslag

BEHANDELING

Er zijn verschillende behandelmogelijkheden zoals programma’s met of zonder gebruik van trainingsapparatuur. Braces of taping, mobiliserende technieken en diverse ondersteunende behandelapparatuur kunnen ook deel van de behandeling uitmaken. De sportfysiotherapeut traint u sport specifiek en functioneel, zodat u kunt herstellen tot op uw oorspronkelijke sportniveau. Ook kan er met uw trainer overlegd worden over een aangepast trainingsschema.

Onze sportfysiotherapeuten bij Fysio Alphen zijn Sebastiaan Vrijlandt en Marc Kraaij. Zij zijn beide geregistreerd bij de Nederlandse Vereniging voor Fysiotherapie in de Sportgezondheidszorg.

Nieuws